Wednesday, February 24

Jag blir ganska trött på hur alla tittar på söderhöjden som om det är något skamligt att bo där? Jag bor där.. Jag och stefan. Han köpte en lägenhet där några månader innan vi träffades. Lägenheterna vi bor i byggdes 2002 i samarbete med IKEA. Vi får posten i vanliga brevlådor som man har när man bor i hus.. Sen jag flyttade hit för ca sex månader sen har det inte hänt något oroväckande här. Förutom för ett tag sen som en kille blev mördad på snappen.. OMG! Klart att det är hemskt men sådant händer varje dag överallt! På Östermalm, i Sundbyberg och Flempan.

Men för oss som är uppväxta i Jakan så är det klart att söderhöjden det är där allt skit händer.. Eller inte. Jag är fan mer rädd när jag går själv i Tunneln eller i Centrum sent på kvällarna. Alla kanske inte vet det men Tunneln i Jakan som går under tåget är en av de FEM farligaste Tunnlar i hela Sverige! men det spelar ju ingen roll.. Söderhöjden har blivit en hackkyckling "Allt skit händer på höjden".. Jag säger att all skit kommer ut våra munnar det är vi som skapar rädsla och det är vi som skapar kaos. Så om alla skulle lugna ner sig, och sluta bry sig så jävla mycket skulle det inte vara så "fult" att bo här.

Jag menar om man ser efter.. Jag bor högst upp på höjden det tar mig 7 minuter att gå till mitt jobb som ligger vid barkarby outlet och Ikea. Med buss tar det tio min till Jakobsbergs station och det tar 10 min att gå till Centrum. Jag tycker att det är ganska centralt..

Glöm inte att det är ord som skapar vrede.

No comments: