Monday, September 21

Sophie Kinsella är författaren till en bokserie om Rebecca Bloomwood, jag måste säga att jag älskar dom böckerna.. Så igår när jag och Stefan var och skulle hyra film ville jag självklart se filmen "en shopaholics bekännelser" som ska utspela sig efter den första boken i serien. MEN jag är grymt besviken. Det första som är fel är miljön, boken utspelar sig i London inte New York. Historien om den gröna scarfen utspelar sig på ett helt annat sätt i boken. Visst finns det saker i filmen som stämmer men det är ändå inte samma kännsla.. Suze har en helt annan personlighet i boken hon är inte alls lika utflippad som i filmen.
Nej jag ska inte säga för mycket jag rekomenderar att läsa boken. Läs alla böcker i serien jag håller på med det. Det finns sex böcker just nu jag behöver bara två till sen är min serie komplett:D

No comments: