Thursday, February 11





För några timmar sedan dog min älskade råttis. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort om inte Stefan var hemma.
Ringde till Hannah och kom var hemma hos min inom en timme med ben and jerry's, godis, ostbågar, cola och en skvaller tidning. Vi kollade på film och pratade lite.
Stefan sover ju, jag är trött men jag vill inte sova. Jag vill bara att Links bur ska stå i hyllan och att jag ska få ta upp honom och pussa på honom. Det är så tomt och tyst. Jag brukar höra hur han äter, dricker och fifflar inne i buren. Men inte nu, nu är det bara surr från fläkten.
Links bur är redan tömd jag klarade inte av att se den stå där tom så i vild panik hjälpt Stefan mig att tömma den. Jag ville kasta allt men Stefan övertalade mig att spara matskålar och vattenflaskan. Men jag vet ju inte var jag ska göra med dom.

Det var länge sen jag kände mig så tom.

No comments: